Izvesti đake van učionica
Ilustracija

Predstavljanje Pestallozi programa

Izvesti đake van učionica

Još su stari Grci znali da đaci najbolje uče kada se nađu u interakciji sa onim o čemu uče. Tako su grčki filozofi o demokratiji podučavali na trgovima jer je trg bio mjesto gdje se dešavao politički život. Danas se djeca obrazuju u učionicama, zarobljena u prostoru i vremenu stiču znanje koje tek rijetki znaju da primjene.

U EU Info centru je održana konferencija za medije „Kako izmjestiti nastavu iz fosilizovanog prostora učionice?“ na kojoj su predstavljeni rezultati projekata „Temelji demokratskog obrazovanja“. Cilj ovog projekta je da se učenici, u okviru realizacije nastavnih programa, aktivno uključe u rješavanje problema lokalne zajednice.

Time se, pored jačanja kompetencija za demokratiju, ostvaruju i drugi ciljevi: međupredmetna saradnja nastavnika, saradnja sa lokalnom zajednicom, unaprijeđenje života u lokalnoj zajednici i školama. Zato su nastavnici  i NVO aktivistkinje sastavili projekte zanimljivih imena, da pokušaju da razbiju okoštalo okruženje u kojem se obrazuju današnja djeca.: Zeleni tricikl, Akademija za ekologiju, Demokratija kroz objektiv i Iskra.

-Učenici treba da, ono što inače uče u okviru svih nastavnih predmeta, ono što je previđeno nastavnim planovima, nauče da primjenjuju u životu. Cilj ovog projekta je izmještanje nastave iz fosilizovanog prostora učionice“, rekla je Jasminka Milošević, profesorica u gimnazija "Slobodan Škerović“ i autorka treninga.

Svaki od tih projekata ima zasebne aktivnosti, zajednički cilj projekata je unaprijeđenje održivog razvoja. U okviru projekta Zeleni tricikl – tricikl će biti postavljenu u dvorištu škole, bez točkova ali priključen na mini elektrane, a učenici bi na pauzama mogli da koriste taj trocikl i tako da utroše višak energije, a istovremeno proizvedu energiju da napune telefon ili laptop.U budućnosti bi ovaj projekat mogao da preraste u način snadbijevanja enerijom škola.

U okviru projekata Akademija za ekologiju plan je da se formiraju ekološke bašte na kojima bi radili i privređivali nezaposleni i osobe koje su izašle iz sistema obrazovanja, zarada bi se koristila za obuke narednih grupa učesnika. Demokratija kroz objektiv predviđa niz predavanja na Skadarskom jezeru.

-U okviru projekat Iskra nama je cilj da pomenemo one teme o kojima djeca malo slušaju, a to su nasilje i vršnjačko i porodično. Rodna ravnopravnost u kontekstu jezika, da li je rodna ravnopravnost zastupljena, kao i one teme koje su tabu za svako društvo, a koje se tiču  trfikinga i prostitucije.- objasnila je Tamara Milošević, profesor, SŠC „Sergije Stanić“ ,

Projekat  je rezultat pilot treninga Pestalozzi programa Savjeta Evrope. Autor treninga je Jasminka Milošević, profesor filozofije i generalni sekretar Udruženja profesora filozofije. Trening je dio projekta Pestalozzi programa Savjeta Evrope „Jačanje obrazovanja za demokratiju“ u okviru kojeg se promoviše 20 kompetencija za miran suživot u interkulturnom  društvu koje treba razvijati kod učenika. Da bi se ove kompetencije što bolje i jače razvile, neophodna je saradnja škola i lokalnih zajednica na realizaciji zajedničkih projekata.

Komentari

Komentari objavljeni na portalu Kodex.me ne odražavaju stav uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja.

Zabranjeni su: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne prijetnje drugim korisnicima, autorima čanka i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za članak.

Takvi komentari će biti izbrisani čim budu primijećeni.