U EU Info centru je održana konferencija za medije „Kako izmjestiti nastavu iz fosilizovanog prostora učionice?“ na kojoj su predstavljeni rezultati projekata „Temelji demokratskog obrazovanja“. Cilj ovog projekta je da se učenici, u okviru realizacije nastavnih programa, aktivno uključe u rješavanje problema lokalne zajednice.
Time se, pored jačanja kompetencija za demokratiju, ostvaruju i drugi ciljevi: međupredmetna saradnja nastavnika, saradnja sa lokalnom zajednicom, unaprijeđenje života u lokalnoj zajednici i školama. Zato su nastavnici i NVO aktivistkinje sastavili projekte zanimljivih imena, da pokušaju da razbiju okoštalo okruženje u kojem se obrazuju današnja djeca.: Zeleni tricikl, Akademija za ekologiju, Demokratija kroz objektiv i Iskra.
-Učenici treba da, ono što inače uče u okviru svih nastavnih predmeta, ono što je previđeno nastavnim planovima, nauče da primjenjuju u životu. Cilj ovog projekta je izmještanje nastave iz fosilizovanog prostora učionice“, rekla je Jasminka Milošević, profesorica u gimnazija "Slobodan Škerović“ i autorka treninga.
Svaki od tih projekata ima zasebne aktivnosti, zajednički cilj projekata je unaprijeđenje održivog razvoja. U okviru projekta Zeleni tricikl – tricikl će biti postavljenu u dvorištu škole, bez točkova ali priključen na mini elektrane, a učenici bi na pauzama mogli da koriste taj trocikl i tako da utroše višak energije, a istovremeno proizvedu energiju da napune telefon ili laptop.U budućnosti bi ovaj projekat mogao da preraste u način snadbijevanja enerijom škola.
U okviru projekata Akademija za ekologiju plan je da se formiraju ekološke bašte na kojima bi radili i privređivali nezaposleni i osobe koje su izašle iz sistema obrazovanja, zarada bi se koristila za obuke narednih grupa učesnika. Demokratija kroz objektiv predviđa niz predavanja na Skadarskom jezeru.
-U okviru projekat Iskra nama je cilj da pomenemo one teme o kojima djeca malo slušaju, a to su nasilje i vršnjačko i porodično. Rodna ravnopravnost u kontekstu jezika, da li je rodna ravnopravnost zastupljena, kao i one teme koje su tabu za svako društvo, a koje se tiču trfikinga i prostitucije.- objasnila je Tamara Milošević, profesor, SŠC „Sergije Stanić“ ,
Projekat je rezultat pilot treninga Pestalozzi programa Savjeta Evrope. Autor treninga je Jasminka Milošević, profesor filozofije i generalni sekretar Udruženja profesora filozofije. Trening je dio projekta Pestalozzi programa Savjeta Evrope „Jačanje obrazovanja za demokratiju“ u okviru kojeg se promoviše 20 kompetencija za miran suživot u interkulturnom društvu koje treba razvijati kod učenika. Da bi se ove kompetencije što bolje i jače razvile, neophodna je saradnja škola i lokalnih zajednica na realizaciji zajedničkih projekata.
Komentari